Dom Mody
Dolce&Gabbana założyli w roku
1985 Domenico Dolce i
Stefano Gabbana.
Zaczynali od zera,
posiadali jedynie kilka maszyn do szycia w wynajmowanym lokalu. Ich projekty i ubrania były chętnie kupowane, co pozwalało na rozszerzenie warsztatu krawieckiego. W ten sposób ich mały warsztacik zamienił się w olbrzymią firmę.
Zawsze ma być ekstremalnie seksownie - to motto
"królów obsceniczności", jak Domenico i Stefano nazwał kiedyś "The Times". Bo erotyzm i kobiecość niezmiennie od 20 lat królują w proponowanych przez nich kolekcjach.
Barokowy przepych koronek, wysadzane sztrasem i perłami gorsety, wszystko tworzone
"w hołdzie zmysłowym aspektom życia" - jak twierdzą sami projektanci. Nic dziwnego, że na punkcie ich strojów oszalały największe gwiazdy.
Madonna, Kylie Minogue pokochały ich za zmysłowość i nonszalancki szyk.
Tradycyjny strój sycylijskiej dziewczyny, gorsety i pończochy latynoskiej kusicielki, skórzane gadżety włoskiego mafiosa, stroje diw rodem z filmów włoskiego neorealizmu - wszystko nasycone erotyką i przepychem. Projekty Stefano i Domenico zwykle oscylują na granicy fetyszu i szlachetnej zmysłowości - jak napisała Gertrud Lehnert w książce "Historia mody XX wieku".
Moda na gadżety ze słynnym logo Dolce & Gabbana trwa nieprzerwanie od 20 lat.