Tym razem nagrody powędrują do:
BAJECZKI LOGOPEDYCZNE – zabawne historyjki usprawniające mowę dziecka
karaluszki –
zabawa balonami
Mój Maluch bardzo lubi balony. Są kolorowe, można je kopać i odbijać w domu, i raczej krzywdy nikomu nie zrobią. Już jakiś czas temu pokazałam mu zabawę, która tak mu przypadła do gustu, że co jakiś czas do niej sam wraca. Jest to wojna balonowa. Dmucham dwa lub więcej balonów z rękawiczek gumowych jednorazowych (są świetne w tym celu, ponieważ mają dużo wypustek-palców i po nadmuchaniu są miękkie). Dziecko trzyma jeden balon, a np. rodzic drugi. I uderzają balonem o balon. Czasem rodzic "za słabo" złapie balon i dziecku uda się wybić swoim balonikiem balon rodzica – co akurat Mojego malucha bardzo cieszy.
MIŚ GABRYŚ I PRZYJACIELE – ćwiczenia artykulacyjne dla przedszkolaków i szkolaków
ekoper2 –
król i królowa
Cele: wzmacnianie poczucia własnej wartości (każdy uczestnik zabawy czuje się "ważny"), uczenie prawidłowej wymowy, ćwiczenie języka (zwłaszcza podczas wymawiania głoski "r"), integracja grupy
Liczba dzieci: przynajmniej troje, ale im więcej, tym zabawa jest ciekawsza
Miejsce: pokój, sala przedszkolna, ogród.... (np. podczas zajęć, uroczystości, urodzin....)
Wiek : od 3 do 10 lat
Opis: dzieci siedzą w kole, w środku krzesło, na którym siedzi jedno dziecko – król ma założoną koronę, moźe to być zwykły, papierowy pasek sklejony (spięty) na końcach albo kupiona, złota korona – jest to bardzo ważny, niezastąpiony rekwizyt!
Wszystkie dzieci w kole mówią: Król (imię dziecka, np. Sebastian) w koronie siedzi na tronie i rozkazuje: (wtedy król wymyśla ćwiczenie, rozkaz dla poddanych) i mówi wyraźnie: "wszyscy chodzą do tyłu, wszyscy skaczą pięć razy na 1. nodze, itp.
Po wykonaniu rozkazu dzieci mówią głośno: A teraz król Sebastian królową wybiera (albo królowa... króla wybiera). Po czym następuje przekazanie korony i zabawa toczy się dalej.
Wskazówki: aby zabawa spełniła cele, proponuję zwracać uwagę na poprawne, wyraźne wymawianie słów, udział wszystkich (możliwość bycia królem przez wszystkie dzieci), jeśli się nudzą, przerwać zabawę. Zaproponowana przeze mnie zabawa uczy też cierpliwości i pokonywania nieśmiałości, jest atrakcyjna dla większości dzieci. Gorąco polecam.
SPRAWNA BUZIA – gry i zabawy utrwalające głoskę s
asia030984 –
zabawa w samochody
Rekwizyty: gumowe kółka (lub wyobraźnia), tamburyn
Liczba dzieci: dowolna, w zależności od miejsca
Miejsce: sala, pokój, na powietrzu
Zabawa polega na tym, że dzieci biegają po sali z kierownicą w ręku. Dodatkowo wydają dźwięki charakterystyczne dla samochodów, tym samym ćwicząc aparat mowy. Na sygnał, np. uderzenie w tamburyn i hasło: światło czerwone - dzieci - samochody zatrzymują się. Odpoczywają. W zależności od trudności zabawy można wprowadzić światło żółte. Na hasło - światło zielone, dzieci ruszają w dalszą podróż. Aby urozmaicić zabawę, dzieci tankują swój samochód, sprawdzają olej czy też jadą do mechanika. Wszystkie te czynności pokazują ruchem i odzwierciedlają. Wyobraźnia dzieci nie zna granic.
Zabawa ta rozwija u dzieci:
- poruszanie się bez potrąceń;
- wyobraźnię;
- aparat mowy i artykulacyjny;
- poczucie bezpieczeństwa na drodze i reakcję na odpowiednie światło;
Przy tym wszystkim dzieci się świetnie bawią i mają dużo radości :) Serdecznie zapraszam do wspólnej zabawy. Dodam tylko, że jak się bawi z dziećmi dorosły, mają jeszcze większą radość :)
GRATULUJEMY!