![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
![]() |
Poszukiwacze skarbów
Ilość uczestników: co najmniej sześć osób (im więcej dzieci, tym ciekawsza zabawa)Wiek uczestników: 4 lata wzwyż
Miejsce: do wyboru, do koloru. Większe możliwości mają osoby mieszkające na wsi- pobliskie lasy, łąki, zagajniki. Ważne nie była to otwarta przestrzeń, ale miejsce pełne kryjówek i zakamarków. Trudniejsza sprawa jeśli mieszkamy w mieście, ale tutaj też da się zorganizować zabawę. Możemy wybrać się na przykład do pobliskiego parku, ale do zapomnianych już dawno ruin zamku (doskonałe do poszukiwań a’la Drakula :))
Czas: wszystko zależy do scenerii i wieku uczestników. Dla maluchów odpowiedniejsze będzie słoneczne południe, z kolei starsze dzieci chętniej pobawią się już po zmroku ( zorganizuj jednak zabawę tak, aby była to szarówka, a nie egipskie ciemności).
Opis zabawy: Przygotowaniami zajmij się kilka dni wcześniej. Najlepiej zbierz wszystkie okoliczne mamy, których dzieciaki będą się bawić i wspólnie zorganizujcie ,,poszukiwania”. Na czym polega zabawa? Na trasie rozmieszczamy ok.20 kartoników ze wskazówkami- zadaniami. W zależności od liczby uczestników może ich być więcej lub mniej. Dzieci podzielone na pary lub trójki mają za zadanie odnaleźć wszystkie kartoniki i wykonać umieszczone tam polecenia. Po odnalezieniu, wskazówki zostawiają ją w tym samym miejscu dla innych uczestników. Zadania (powinny być dostosowane do wieku dzieci) mają polegać do odnalezieniu i zabraniu ze sobą jakiegoś przedmiotu np. 5 szyszek świerku, mlecz, liść brzozy, pióro ptaka itp. Starszaki mogą wziąć aparaty fotograficzne i jako zadanie np. sfotografować muchomor. Na samym dole kartonika, umieszczamy wskazówkę, która pomoże odnaleźć następny. Nie powinna one jednak zbyt dokładne (wystarczy jeśli napiszesz: za dużą lipą skręć w lewo). Oprócz zwyczajnych białych kartoników przygotowujemy 1-2 ,,złote”, dodatkowe kartoniki, które będą zawierały mapę dojścia do ,,skarbu”: np. paczki ulubionych cukierków. Ustalamy limit czasowy ( np. 2 godziny) po którym dzieci mają stawić się w umówionym miejscu: na rozległej polance, przy wejściu do lasu itp. Oglądamy wszystkie leśne skarby i prosimy uczestników o opisanie zbiorów. Drużyna, która wykonała najwięcej zadań wygrywa, zdobywa tytuł mistrza skarbów i nagrodę główną. (Np. album od zasuszenia roślinek, atlas grzybów itp. , mogę też być słodycze lub małe przytulanki). Drobniejszymi upominkami nagradzamy natomiast wszystkich pozostałych uczestników.
Czego dziecko się uczy? Przede wszystkim pracy zespołowej, umiejętności słuchania innych, ale tez kontaktu z przyrodą, rozróżniania roślin i grzybów. Dowiaduje się, że nie zawsze trzeba wygrać, bo liczy się przede wszystkim dobra zabawa i wspólne spędzenie wolnego czasu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gra -Strażnik wieży
Miejsce ; najlepsza będzie plaża,łąka lub podwórko.
Potrzebna; piłka, taśma lub kreda do narysowania okręgów.
Ilość osób; minimum 4.
Na ziemi rysujemy dwa koncentryczne okręgi .W środku umieszczamy wieżę (np. kręgla lub wieżę z klocków). Jeden z graczy znajduje się w polu między dwoma okręgami. Jego zadaniem jest niedopuszczenie do tego, aby znajdujący się na zawnątrz gracze przewrócili wieżę piłką. Ten gracz który przewróci wieżę ,zostaje nowym strażnikiem.
![]() |
![]() |
![]() |
Zabawa podczas, której dzieci, a także dorośli świetnie się bawią to puszczanie latawca. Możemy go kupić albo wykonać sami a frajda z zabawy z pewnością będzie wielka. Możemy urządzić konkurs na to, który latawiec poszybuje najwyżej, lub, który najdłużej utrzyma się w powierzu. Potrzebny będzie tylko wiatr i dużo sił na zabawę.
1001 pytań i odpowiedzi na kazdy temat. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej zajrzyj tutaj.