![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Fantastyczna, prosta zabawa zręcznościowa.
Na kartonowych talerzykach ułóż np. orzechy, piłeczki pingpongowe itp. Dzieci, tak jak kelnerzy, trzymają talerz na dłoni. Ich zadaniem jest jak najszybciej dobiec do mety nie gubiąc zawartości talerza.
![]() |
![]() |
A pamięta ktoś „komórki do wynajęcia”?
Ilość osób/dzieci: powyżej dwojga
Miejsce: takie gdzie patykiem na piachu lub kredą na betonie można narysować koła.
Stajemy w okręgu w odstępach i każdy wokół siebie rysuje okręgi, następnie na hasło „komórki do wynajęcia” wychodzimy z okręgów i chodzimy lub biegamy dookoła dużego okręgu, w którym staliśmy. Na hasło „stop” każdy musi znaleźć sobie wolną „komórkę”/okrąg i stanąć w niej (nie wychodzimy jak już weszliśmy). Odpada ta osoba, która wskoczyła do już zajętej.
Inny sposób to przed każdym hasłem „komórki do wynajęcia” ścierać jeden okrąg i wtedy odpada osoba bez lokalu.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Jeśli chodzi o zabawy rowerowe, to my jeszcze lubimy bawić się na rowerze
Zabawa w jak najwolniej
Zabawa polega na tym, żeby jak najwolniej pokonac odcinek drogi( np. 30m), bez zdejmowania nogi z pedału
Uwaga: Nie wolno się podpierać i należy ograniczać jazdę na bok!
Zabawa w spiralę
Jedna osoba rysuje tor( spiralę) Zwycięża ten, kto wjedzie najdalej do środka. Dyskwalifikacja, jeśli zawodnik najedzie na linie toru
Ósemka
Uczestnicy tej konkurencji powinni wykręcić ósemkę między oznaczonymi liniami( dystans należy zmniejszać coraz bardziej)
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Liczba graczy: 2 drużyny po 4-8 graczy
Rekwizyty: kreda
Zasady:
Należy podzielić się na dwie drużyny: atakujących i broniących się.
Narysowane duże koło na asfalcie.
Cel gry: dostać się do środka koła.
Wszyscy zawodnicy skaczą na jednej nodze, drugą nogę przytrzymują reką.
Drużyna atakująca wybiera spośród siebie jedną osobę, której wszyscy koledzy z drużyny pomagają dostać się do koła.
Drużyna broniąca stara się blokować tę osobę i przeszkodzić jej w dostaniu się do koła. Jednocześnie drugim celem wszystkich zawodników jest sprawić, by kożdy gracz z drużyny przeciwnej dotkął ziemi obydwiema nogami - jeżeli tak się stanie, zawodnik ten zostaje wyeliminowany z gry.
Jeżeli wybranemu zawodnikowi z drużyny atakujących uda się dostać do celu, jeo drużyna ponownie przepuszcza atak, jeżeli nie następuje zamiana ról.
![]() |
1. „Przebieganie pod chustą” - uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią.
1. „Rybak i rybka” - uczestnicy stoją w kręgu trzymając brzeg chusty. Wybieramy dwie osoby, które przyjmują rolę „rybaka” i „rybki”. Rybak wchodzi na chustę i stara się złapać pływającą w wodzie rybkę. Bawiący się falują chustą, utrudniając w ten sposób zadanie rybakowi. Gdy ten złapie rybkę, następuje zmiana par.
1. „Deszczowa chmura” - w oznaczonym rogu sali stoją rodzice trzymające chustę – „deszczową chmurę”. Dzieci zajmują miejsca po przeciwnej stronie. Na sygnał prowadzącego rodzice z „deszczową chmurą” biegną w kierunku uciekających dzieci, próbując ich nakryć. Dzieci schwytane powiększają „deszczową chmurę”.
1. „Kolorowa
karuzela”- uczestnicy zabawy stoją w kole, trzymając chustę.
W środku chusty jest umieszczony pachołek ze strzałką. Prowadzący włącza
melodię, a grupa porusza się rytmicznie jak karuzela. Kiedy ucichnie muzyka,
wszyscy stają nieruchomo. Umieszczona strzałka na pachołku wskaże osobę, która
ma wykonać zadanie (bądź zadanie wykonują wszystkie osoby, trzymające ten
kolor)
Oczywiście to tylko niektóre z pomysłów bo zabawa z chustą ma nieograniczone możliwości! Polecamy gorąco!!!
Nauczycielki z "Bajkowego Świata";)
1001 pytań i odpowiedzi na kazdy temat. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej zajrzyj tutaj.